נתנאל איזק: "אם הציבור שלי היה מפגין כמו 'הפלג הירושלמי' לא הייתה תוכנית ההתנתקות"
25/06/2026-21:42 25/06/2026-21:45 חדשות כיכר השבת דיווח
נתנאל איזק (לשעבר מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל) חוזר בריאיון מיוחד עם משה מנס בתוכנית 'דבר ראשון' לימי הנעורים שלו בסערת מאבקי הי* – החל מהסכמי אוסלו, דרך המאבק על רמת הגולן ועד לפינוי גוש קטיף – ומנתח בפרספקטיבה של 20 שנה את האפקטיביות של המחאה ה
סיכום מאמרנתנאל איזק, לשעבר מנכ"ל משרד ירושלים ומסורת ישראל, התייחס למאבקי הימין בעבר וטען כי לו הציבור שלו היה מפגין כמו "הפלג הירושלמי" לא הייתה מתבצעת תוכנית ההתנתקות. בריאיון עם משה מנס בתוכנית "דבר ראשון", איזק חזר לסערת מאבקי הימין בימי הנעורים שלו, החל מהסכמי אוסלו ועד לפינוי גוש קטיף. הוא סקר את האירועים המרכזיים ואת השיטות בהן נקטו המפגינים, וניתח את האפקטיביות של המחאה הימנית בפרספקטיבה של 20 שנה. איזק הדגיש כי המחאה הימנית לא הצליחה למנוע את ביצוע תוכנית ההתנתקות, וטען כי שיטות פעולה אחרות היו יכולות להביא לתוצאות שונות. דבריו עוררו דיון בנושא והביאו לשיח על דרכי פעולה אפשריות למחאה פוליטית. ניתוח המאבקים והלקחים מהם הוא נושא מרכזי בדיון הציבורי כיום.