שרים בממשלה שיגרו מכתב התראה לפני תביעת דיבה נגד ערוץ 12
25/06/2026-22:32 25/06/2026-22:35 חדשות עכשיו 14 דיווח
השר ניר ברקת וקבוצת שרים שיגרו הערב מכתב התראה לפני תביעת דיבה נגד חדשות 12 • זאת בעקבות פרסום שקרי לפיו סירבו להשתתף בהלוויית חלל צה"ל • הפרסום עורר סערה, אך בערוץ לא התנצלו והסתפקו במחיקה שקטה והבהרה
סיכום מאמרשרים בממשלה, בראשות השר ניר ברקת, שיגרו מכתב התראה לפני תביעה בגין לשון הרע נגד תאגיד השידור הישראלי, חדשות 12. המכתב נשלח בעקבות פרסום שקרי של התאגיד, לפיו השרים סירבו להשתתף בהלוויית חלל צה"ל, פרסום שעורר סערה ציבורית. התאגיד לא פרסם התנצלות על הפרסום השקרי, אלא הסתפק במחיקתו והבהרה. צעד זה לא סיפק את השרים, שהחליטו לשגר את מכתב האזהרה. במכתב, השרים טוענים כי הפרסום השקרי פגע בשמם הטוב וביושרתם. התביעה הצפויה תבקש לפצות את השרים על הנזק שנגרם להם. פרשה זו מדגישה את האחריות הכבדה המוטלת על כלי התקשורת לדווח אמת, ומעלה שאלות בנוגע לרמת האחריות והדיוק של חדשות 12. השרים מבקשים להבהיר כי השתתתפו בהלווייה וכי לא היה כל סירוב מצדם.