פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

דיווח: איראן מתכננת להרוויח עשרות מילארדים מתפעול מצר הורמוז

25/06/2026-23:09 25/06/2026-23:10 חדשות חמל דיווח

דיווח: איראן מתכננת להרוויח עשרות מילארדים מתפעול מצר הורמוז
איראן מתכננת להרוויח מיליארדי דולרים מעמלות שייגבו במסגרת פתיחת מצר הורמוז מחדש - כך דווח היום (חמישי) בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, בטהרן מעריכים כי גביית תשלום עבור שירותי אבטחה, בטיחות וסביבה במצר תניב למדינות המעורבות הכנסות של כ-40 מיליארד דולר בשנה. שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, אמר לפני זמן קצר כי ניהל שיחה "פורייה" עם עומאן. לדבריו, שתי המדינות ינהלו דיאלוג "כדי להגדיר את המנהל העתידי והשירותים הימיים במצר הורמוז". הוא הוסיף: "אנו נחושים ונעשה זאת בדיון עם שכנינו". במקביל, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ספינת משא נפגעה מפגז שמקורו אינו ידוע, בעת ששטה מדרום-מזרח לנמל בסולטנות עומאן. לפי הדיווח, נסיבות האירוע וזהות הגורם שירה את הפגז עדיין אינן ברורות.
סיכום מאמר
איראן מתכננת להרוויח עשרות מיליארדים דרך תפעול מצר הורמוז, כך עולה מדיווח בוול סטריט ג'ורנל. על פי התוכנית, איראן תגבה עמלות עבור שירותי אבטחה, בטיחות וסביבה במצר, והכנסות אלו צפויות להגיע לכ-40 מיליארד דולר בשנה. שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, ציין לאחרונה כי ניהל שיחה "פורייה" עם עומאן בנוגע לניהול העתידי של מצר הורמוז והשירותים הימיים בו. איראן מתכוונת לנהל דיאלוג עם שכנותיה כדי להגדיר את המנהל העתידי של המצר. במקביל, אירע תקרית ימית בה ספינת משא נפגעה מפגז שמקורו אינו ידוע, ליד נמל בעומאן. נסיבות האירוע עדיין אינן ברורות. איראן ממשיכה לדון בנושא עם שכנותיה, במטרה לקבוע את עתיד מצר הורמוז והכנסותיו הצפויות.

עוד מאמרים בנושא