פיצוץ בקבינט: בן גביר תקף את הרמטכ"ל -שהשיב "אתם רציתם הפסקת אש"
26/06/2026-12:42 26/06/2026-12:45 חדשות כיפה דיווח
בדיון סוער במהלך ישיבת הקבינט תקף השר בן גביר את מדיניות ישראל מול חיזבאללה, בעוד נתניהו וכ"ץ הבהירו כי לצה"ל חופש פעולה מלא מול כל איום מיידי
סיכום מאמרראש הממשלה בנימין נתניהו ניהל ישיבת קבינט סוערת עם בכירי מערכת הביטחון, במהלכה תקף השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, את מדיניות צה"ל מול ארגון חיזבאללה. בן גביר טען כי צה"ל אינו פועל באופן תקיף מספיק נגד הארגון. הרמטכ"ל, הרצי הלוי, השיב לבן גביר ואמר כי "אתם רציתם הפסקת אש". שר הביטחון, יואב גלנט, ושר החוץ, ישראל כ"ץ, הבהירו כי לצה"ל נתון חופש פעולה מלא מול כל איום מיידי. הישיבה עסקה במצב הביטחוני בגבול הצפון ובמדיניות ישראל מול חיזבאללה. המתיחות בין בן גביר לצה"ל עלתה לאחרונה, כאשר בן גביר דורש פעולה תקיפה יותר נגד הארגון. הישיבה הסוערת מדגימה את חילוקי הדעות בקבינט בנוגע למדיניות הביטחון. נתניהו ניהל את הישיבה בניסיון למצוא פתרון למצב המתוח.