פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

בגלל הסינים וטראמפ: פולקסווגן שוקלת לפטר 100 אלף עובדים

26/06/2026-18:23 26/06/2026-18:25 חדשות חמל דיווח

בגלל הסינים וטראמפ: פולקסווגן שוקלת לפטר 100 אלף עובדים
פולסווגן מתכננת לקצץ עד 100,000 עובדים ברחבי העולם בשנים הקרובות, כחלק ממהלך דרמטי שאמור להפוך אותה לחברה 'רזה' יותר שתוכל להתמודד עם התחרות הגוברת מיצרניות הרכב הסיניות. לפי דווחים בגרמניה יצרנית הרכב הגדולה באירופה והשנייה הגדולה בעולם אחרי טויוטה מתכננת לפטר שישית מכוח העבודה העולמי שלה, כחלק מארגון מחדש שנועד לחסוך 11 מיליארד אירו (9.5 מיליארד ליש"ט) עד 2030. אוליבר בלום, המנכ"ל, שוקל גם הוא לפצל את העסק ולחלק את המותג הנושא את שמו, במסגרת ההצעות, מה שיוביל לסגירת ארבעה מפעלים בגרמניה. מדובר הנובר, שבו מיוצרים דגמי הטרנספורטר המסחרי וה-ID באז החשמלי, צוויקאו שבו מיוצרים דגמים חשמליים כמו אאודי Q4 וקופרה בורן, ואמדן שבו מיוצרים דגמי ID החשמליים, יחד עם מפעל אאודי בנקרסולם שמייצר את דגמי A5, A6, A8 ואיטרון GT ייסגרו בשנים הבאות לאחר שהדגמים המיוצרים שם כיום יוצאו משימוש בהדרגה. בפולקסווגן העובדים הם בעלי 20% מזכויות ההצבעה ביחד עם מדינת *וניה תחתית שבה ממוקמים כמה מהפעלים שאמורים להיסגר, וכבר הסכימו לביטול 35 אלף משרות עד שנת 2030 ולסגירת מפעלים כמן אוסנברוק, שעשוי לעבור לידי רפאל הישראלית.
סיכום מאמר
פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, שוקלת לפטר עד 100 אלף עובדים ברחבי העולם בשנים הקרובות במסגרת תוכנית לארגון מחדש. המהלך נועד להפוך את החברה ל"רזה" יותר ולהתמודד עם התחרות הגוברת מצד יצרניות הרכב הסיניות. התוכנית כוללת קיצוץ של שישית מכוח העבודה העולמי של החברה וחיסכון של 11 מיליארד אירו עד 2030. בנוסף, המנכ"ל אוליבר בלום שוקל לפצל את העסק ולחלק את המותג פולקסווגן. ארבעה מפעלים בגרמניה עשויים להיסגר, כולל מפעלים בהנובר, צוויקאו, אמדן ונקרסולם. עד כה, הסכימו העובדים והמדינה לפטר 35 אלף עובדים עד 2030 ולסגור מפעלים נוספים. המהלך הגדול של פולקסווגן מגיע על רקע התחרות הגוברת בשוק הרכב העולמי ובעקבות הצהרותיו של טראמפ. פולקסווגן תיאלץ להתמודד עם השינויים בשוק הרכב ותנסה לשמור על מעמדה כיצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם.

עוד מאמרים בנושא