פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

US-Iran form Hormuz hotline to prevent more military clashes, prep for de-mining

27/06/2026-00:52 27/06/2026-00:55 חדשות New York Post דיווח

US-Iran form Hormuz hotline to prevent more military clashes, prep for de-mining
The Trump administration is establishing a direct military hotline with Iran aimed at preventing dangerous confrontations in the Strait of Hormuz before clearing mines from one of the world's most critical shipping lanes.
סיכום מאמר
ארצות הברית וישראל אינן הנושא כאן אלא ארצות הברית ואיראן: ממשל טראמפ מקים קו חם צבאי ישיר עם איראן במטרה למנוע עימותים צבאיים מסוכנים במצר הורמוז. הקו החם נועד למנוע הידרדרות במצב ולשפר את התקשורת בין שני הצדדים, על רקע המתיחות הגוברת באזור. מצר הורמוז הוא נתיב שיט קריטי, דרךו עובר חלק ניכר מהנפט העולמי, והוא נמצא תחת איום מתמיד מצד איראן. הקמת הקו החם היא חלק מהמאמצים של ארצות הברית למנוע הידרדרות נוספת באזור ולהבטיח את חופש השיט במצר. בנוסף, ארצות הברית מתכוננת לפעול לפינוי מוקשים מהנתיב, על מנת להבטיח את בטיחות השיט. צעד זה מדגיש את החשיבות האסטרטגית של האזור ואת הצורך בשיתוף פעולה בין המעצמות. הקמת הקו החם היא צעד מעשי למניעת עימותים עתידיים.

עוד מאמרים בנושא