ואנס על התקיפות באיראן: "אם יש להם בעיה - אפשר להרים טלפון"
27/06/2026-08:58 27/06/2026-09:05 חדשות רשת 13 דיווח
ואנס על התקיפות באיראן: "אם יש להם בעיה - אפשר להרים טלפון"
סיכום מאמרשר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, הגיב לתקיפות באיראן נגד ישראל ואמר כי "אם לאיראן יש בעיה עם ישראל, היא יכולה פשוט להרים את הטלפון ולדבר איתנו". אוסטין הדגיש כי ארצות הברית תמשיך לתמוך בישראל ותפעל להגנתה. התקיפות האיראניות כללו שיגור טילים ומל"טים לעבר ישראל, והיווה תגובה לתקיפות ישראליות נגד איראן. המתיחות בין ישראל לאיראן עלתה לאחרונה, כאשר התקיפות ההדדיות התגברו. אוסטין הדגיש כי ארצות הברית מעוניינת בפתרון דיפלומטי לסכסוך, אך לא תתפשר על הגנתה של ישראל. הוא קרא לאיראן להימנע מפעולות נוספות שעלולות להסלים את המצב. דבריו של אוסטין באו לאחר שהתקיפות האיראניות גרמו למתיחות רבה באזור. ישראל הגיבה לתקיפות בהצהרות חריפות והבטיחה להשיב לאיראן.