פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

בחריין הודיעה - כטב"מים איראנים תקפו יעדים אמריקנים במדינה

27/06/2026-12:36 27/06/2026-12:40 חדשות חמל דיווח

בחריין הודיעה - כטב"מים איראנים תקפו יעדים אמריקנים במדינה
משרד החוץ של בחריין הודיע היום (שבת) כי הוא מגנה את הפגיעה של כטב"מים איראניים בשטח המדינה לפנות בוקר, כמה שנראה כמו תגובה לפעולה האמריקנית נגד ספינה איראנית במצר הורמוז. "המשטר האיראני פוגע במאמצי השלום. מדובר בהפרת ריבונות, ואנו שומרים על הזכות להגיב. על מועצת הביטחון ליישם את החלטותיה ולהטיל אחריות על איראן בגין מתקפותיה", הוסיפו במדינה המפרצית. מנגד, איבראהים עזיזי, יו"ר ועדת הביטחון הלאומי ומדיניות החוץ בפרלמנט האיראני, אמר כי המצר נתון לניהול איראני - ובייחוד חיל הים של משמרות המהפכה. "כל הפרה של ההנחיות והנתיבים שנקבעו תיענה בנחישות", הדגיש עזיזי. "איראן אינה מבקשת את אישורו של אף גורם כדי לנהל את משאביה הכספיים ולעשות בהם שימוש. על ארצות הברית וכל המדינות המבקשות לעבור במצר הורמוז לדעת שהמעבר בנתיב הימי החיוני הזה יתאפשר רק תוך כיבוד סמכותה של איראן והקווים שקבעה", הוסיף.
סיכום מאמר
בחריין האשימה את איראן בתקיפת כטב"מים בשטחה, כאשר משרד החוץ שלה מגנה את הפעולה ורואה בה הפרת ריבונות. התקיפה אירעה לאחר פעולה אמריקנית נגד ספינה איראנית במצר הורמוז, ועל פי בחריין, היא מהווה חלק ממאמצי השלום באזור. בחריין הודיעה כי היא שומרת על הזכות להגיב על המתקפה, וקראה למועצת הביטחון ליישם את החלטותיה ולהטיל אחריות על איראן. מנגד, גורמים איראניים טענו כי המצר נתון לניהול איראני, וכי כל הפרה של הנחיות איראן תיענה בנחישות. המתיחות בין איראן לארצות הברית ובין איראן לבחריין גוברת, כאשר כל צד מאשים את האחר בהפרת ריבונות והפרת הנחיות. המתקפה בשטח בחריין מדגישה את הסכסוך המתמשך בין איראן למערב. איראן הדגישה כי היא לא תאפשר הפרות של הנחיותיה במצר הורמוז. בחריין תמשיך לפעול נגד הפרות אלו.

עוד מאמרים בנושא