דיווח ב-CNN: רמת האיום במצר הורמוז הועלתה
27/06/2026-17:22 27/06/2026-17:25 חדשות חמל דיווח
ב-CNN מדווחים: ״מרכז המידע המשותף של הצי האמריקני העלה היום את רמת האיום במצר הורמוז ל”גבוהה באופן משמעותי”. הצי האמריקני הוסיף: הורחב נתיב השיט הסמוך לעומאן בתוך מצר הורמוז, באופן שיאפשר להגדיל את תנועת כלי השיט בשני הכיוונים
סיכום מאמררמת האיום במצר הורמוז הועלתה ל"גבוהה באופן משמעותי" על ידי מרכז המידע המשותף של הצי האמריקני, כך מדווח CNN. ההחלטה באה לאחר הערכה מחודשת של המצב במצר הורמוז, נתיב שיט אסטרטגי חשוב. הצי האמריקני הודיע כי הורחב נתיב השיט הסמוך לעומאן בתוך המצר, במטרה להגדיל את תנועת כלי השיט בשני הכיוונים. צעד זה נועד לשפר את הבטיחות ולהפחית את הסיכון להתנגשויות בין כלי שיט. מצר הורמוז הוא נתיב שיט קריטי עבור הסחר העולמי, ורמת האיום הגבוהה עלולה להשפיע על תנועת המכליות ועל יציבות השווקים. ההחלטה להעלות את רמת האיום מדגישה את החשיבות של שמירה על ביטחון נתיבי השיט באזור. הצעד להרחבת נתיב השיט הוא חלק מהמאמצים לשיפור הבטיחות.