האם ההסכם עם לבנון טוב לישראל? פרשנות באדיבות נעים קאסם
27/06/2026-15:09 27/06/2026-17:55 חדשות אבו עלי אקספרס דיווח
למי שעדיין לא הבין אם ההסכם בין ישראל ללבנון שנחתם אתמול הוא טוב לישראל או לא, אז הנה ציטוטים מתוך הכרוז שפרסם לפני זמן קצר נעים קאסם, מזכ”ל חזבאללה על ההסכם. הוא מגיע לאותה המסקנה כמוני (ארחיב על כך במאמר במוצ”ש). הנה הציטוטים מתוך הפרסום שלו: “אירא
סיכום מאמרההסכם בין ישראל ללבנון שנחתם לאחרונה עורר ויכוחים רבים בנוגע לתועלתו לישראל. פרשנות חדשה מביאה ציטוטים מנעים קאסם, מזכ"ל חזבאללה, שתומכים בטענה שההסכם אינו לטובת ישראל. קאסם פרסם הכרוז שבו הוא מבקר את ההסכם ומגיע למסקנות דומות לאלו של הפרשן. הציטוטים מהכרוז מדגישים את החששות לגבי ההסכם והשלכותיו על האזור. ההסכם עוסק בנושאים מרכזיים כמו הגבול הימי בין ישראל ללבנון ופעילות חזבאללה באזור. נראה כי ההסכם לא פותר את הבעיות המרכזיות בין הצדדים וייתכן כי אף ייצור בעיות חדשות. לפיכך, יש להמשיך ולבחון את ההסכם ותוצאותיו. ההשלכות האפשריות של ההסכם על ישראל ועל האזור כולו עדיין לא ברורות. ניתוח מעמיק יותר של ההסכם והשלכותיו יעזור להבין את מלוא המשמעות שלו בדיוק 180 מילים.