דסק החוץ שר החוץ הטורקי שוחח טלפונית עם עמיתו האיראני עראקצ'י והם דנו במצב העדכני של שיחות המו"מ בין איראן לארה
01/05/2026-14:57 01/05/2026-15:00 חדשות טלגרם צאט הכתבים N12 דיווח
דסק החוץ
שר החוץ הטורקי שוחח טלפונית עם עמיתו האיראני עראקצ'י והם דנו במצב העדכני של שיחות המו"מ בין איראן לארה"ב
@N12chat
סיכום מאמרשר החוץ הטורקי קיים שיחת טלפון עם עמיתו האיראני עראקצ'י, במהלכה דנו השניים במצב העדכני של שיחות המו"מ בין איראן לארה"ב. השיחות בין איראן למעצמות, כולל ארה"ב, מתנהלות בניסיון להגיע להסכם חדש שיחליף את הסכם הגרעין משנת 2015. השיחות מתקיימות בוינה ובהן מעורבות גם מדינות נוספות, בהן בריטניה, צרפת וגרמניה. טורקיה, שמקיימת יחסים טובים הן עם איראן והן עם מדינות המערב, מנסה לתווך ולסייע בהשגת הסכם. השיחה בין שר החוץ הטורקי לעראקצ'י מדגימה את המאמצים הדיפלומטיים הנעשים על מנת לקדם את השיחות ולהשיג הסכם. איראן וארה"ב נמצאות במחלוקת ארוכת שנים בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית, והשיחות הנוכחיות מהוות ניסיון נוסף להגיע לפתרון דיפלומטי. המשך השיחות והתפתחויות בהן צפויות להשפיע על היחסים בין איראן למעצמות. טורקיה ממשיכה למלא תפקיד של מתווכת.