טראמפ: המכס על מכוניות אירופאיות יעלה ב-25 אחוזים
01/05/2026-19:08 01/05/2026-19:15 חדשות איי 24 ניוז דיווח
טראמפ: המכס על מכוניות אירופאיות יעלה ב-25 אחוזים
סיכום מאמרנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע כי בכוונתו להטיל מכס בשיעור של 25% על יבוא מכוניות מאירופה. ההחלטה צפויה להשפיע על תעשיית הרכב האירופאית ועל היצואנים באזור. טראמפ טען כי המכס נועד להגן על התעשייה האמריקאית ולשמור על מקומות עבודה. ההחלטה מגיעה לאחר שיחות שניהל טראמפ עם מנהיגי אירופה, בהן לא הושגה הסכמה בנוגע לסחר בין הצדדים. עליית המכס צפויה להוביל לעלייה במחירי המכוניות האירופאיות בשוק האמריקאי ולהשפיע על היצוא האירופאי. ההחלטה עשויה גם להוביל למהלכי גומלין מצד האיחוד האירופאי, ולהחריף את המתיחות הסחרית בין הצדדים. טראמפ הדגיש כי ההחלטה היא חלק ממדיניותו הכלכלית של "אמריקה תחילה". על רקע זה, מתנהלים דיונים בין ארצות הברית לאירופה בנוגע להסכמי סחר.