שר ההגנה האמריקני תקף את אירופה: "מתי תעצרו את פלישת המהגרים?"
07/06/2026-14:51 07/06/2026-14:55 מקומי JDN דיווח
שר ההגנה של ארצות הברית, פיט הגסת', עורר סערה לאחר שנשא נאום חריג בטקס הזיכרון לציון 82 שנים לפלישת נורמנדי, ובו קשר בין אירועי מלחמת העולם השנייה לבין סוגיית ההגירה באירופה. בטקס שנערך בבית הקברות האמריקני בנורמנדי שבצרפת, אמר הגסת' כי בעוד שבעבר נל
סיכום מאמרפלישת המהגרים לאירופה עוררה סערה חדשה לאחר ששר ההגנה האמריקני, פיט הגסת', תקף את מדינות אירופה בנאום חריג בטקס הזיכרון לציון 82 שנים לפלישת נורמנדי. הגסת' קשר בין אירועי מלחמת העולם השנייה לבין סוגיית ההגירה באירופה, תוך שהוא תוהה מתי אירופה תעצור את "הפלישה" של המהגרים. בנאומו, אמר הגסת' כי בעוד שלחיילים האמריקנים שנפלו במלחמת העולם השנייה הייתה מטרה ברורה להגן על החופש, כיום נראה כי אירופה מתמודדת עם אתגר דומה בהקשר של הגירה. דבריו עוררו סערה והוויכוח סביב סוגיית ההגירה באירופה התחדד. נושא ההגירה הפך למרכזי בשיח הפוליטי באירופה, והתבטאויותיו של הגסת' רק הוסיפו לדיווחים ולדיונים בנושא. ההערכה היא שהדבר ישפיע על היחסים בין ארצות הברית לאירופה.