פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

15 שנים בלי אורניום: המתווה האמריקני הסודי נחשף | דיווח

10/06/2026-07:43 10/06/2026-07:45 חדשות עכשיו 14 דיווח

15 שנים בלי אורניום: המתווה האמריקני הסודי נחשף | דיווח
ממשל טראמפ מנהל משא ומתן חשאי ומתקדם עם טהרן על הסכם גרעין חדש, שנועד להקפיא את תוכנית הנשק האיראנית לכ-15 שנים • המתווה המתגבש כולל ארבעה עקרונות מרכזיים: השבתת העשרת האורניום, מהילה והשמדה של מלאי הדלק הקיים, פירוק מתקני גרעין מרכזיים והסכמה לפיקוח
סיכום מאמר
ממשל טראמפ מנהל משא ומתן חשאי עם איראן על הסכם גרעין חדש, שנועד להקפיא את תוכנית הנשק האיראנית לכ-15 שנים. המתווה המתגבש כולל ארבעה עקרונות מרכזיים: השבתת העשרת האורניום, מהילה והשמדה של מלאי הדלק הקיים, פירוק מתקני גרעין מרכזיים והסכמה לפיקוח בינלאומי. על פי הדיווח, ההסכם נועד להבטיח שלאיראן לא תהיה אפשרות לפתח נשק גרעיני במהלך התקופה הזו. המשא ומתן מתנהל בחשאי, אך פרטיו החלו להיחשף. ההסכם החדש אמור להחליף את ההסכם הקודם שניהלה איראן עם המעצמות, ושהתמוטט לאחר שממשל טראמפ פרש ממנו. המתווה החדש צפוי לכלול פיקוח הדוק על מתקני הגרעין האיראניים ומנגנוני אכיפה יעילים. פרטי ההסכם טרם אושרו רשמית, אך נראה כי המשא ומתן מתקדם.

עוד מאמרים בנושא