פיקוד העורף (יש להיכנס למרחב המוגן)
טוען...

טוען נתונים...

ניוז קליק

ארה"ב העבירה מסר סודי לאיראן: ישראל לא תסלים בלבנון - אבל יש תנאי

19/06/2026-15:26 19/06/2026-15:30 חדשות כיכר השבת דיווח

ארה"ב העבירה מסר סודי לאיראן: ישראל לא תסלים בלבנון - אבל יש תנאי
ארצות הברית העבירה היום מסר דיפלומטי לאיראן, לפיו ישראל לא מתכננת להסלים את פעילותה הצבאית בלבנון - למרות נפילתם של ארבעה לוחמי צה"ל בקרב בדרום לבנון. כך דווח ברשת CNN, על רקע המשא ומתן המתנהל בין וושינגטון לטהרן בנושא הגרעין. על פי מקור המעורב בתיוו
סיכום מאמר
ארצות הברית העבירה מסר דיפלומטי סודי לאיראן, לפיו ישראל לא מתכננת להסלים את הפעילות הצבאית בלבנון. המסר הועבר על רקע המשא ומתן המתנהל בין וושינגטון לטהרן בנושא הגרעין האיראני. לפי הדו"ח ברשת CNN, המסר האמריקאי נועד להרגיע את המתיחות בדרום לבנון, לאחר שנפלו ארבעה לוחמי צה"ל בקרב. עם זאת, נמסר כי המסר האמריקאי כלל תנאי: ישראל צופה שלאיראן ולגורמים שהיא תומכת בהם לא תהיה מעורבות בהסלמה נוספת. המסר הדיפלומטי מדגיש את המאמצים להימנע מהסלמה צבאית באזור, תוך כדי המשך המשא ומתן על הסכם הגרעין. המתיחות בין ישראל ללבנון נותרה דאגה מרכזית, והמסר האמריקאי לאיראן נועד למנוע הסלמה נוספת. היחסים בין וושינגטון לטהרן ממשיכים להיות מרכזיים בניסיון לנהל את המשבר בדרום לבנון. התפתחות זו מדגישה את הקשר בין המשא ומתן הגרעיני להרגעת המתיחות האזורית.

עוד מאמרים בנושא