החשד לאבולה בישראל הוסר: תוצאות שליליות לשני הנבדקים, בהם החולה שאושפז ברמב"ם
23/06/2026-14:23 23/06/2026-14:25 חדשות חדשות NWS דיווח
לאחר ימים של דריכות במערכת הבריאות בישראל ובצפון בפרט, משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) כי התקבלו תוצאות שליליות לנגיף האבולה עבור שני האנשים שלגביהם עלה חשד כי נדבקו במחלה לאחר ששבו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הפוסט nws.report
סיכום מאמרמשרד הבריאות הודיע כי החשד לאבולה בישראל הוסר לאחר שבדיקות שנערכו לשני חשודים, בהם חולה מאושפז, הראו תוצאות שליליות לנגיף. החשד עלה לאחר ששני האנשים שבו מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שם מתרחשת התפרצות נרחבת של נגיף האבולה. החולה המאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה עבר בדיקות מקיפות, והתוצאות יצאו שליליות. מערכת הבריאות בישראל נמצאה בדריכות בשבוע האחרון עקב החשש מהידבקות בנגיף, אך כעת הודיעה כי הסכנה חלפה. התוצאות השליליות סיפקו רווחה לציבור ולצוותי הרפואה, והפחיתו את המתח סביב האפשרות להתפרצות בארץ. משרד הבריאות ממשיך לפעול לפי הנחיות ארגון הבריאות העולמי.