מזכ״ל חזבאללה נעים קאסם בהודעה נגד הסכם ישראל-לבנון שנחתם אמש בוושינגטון: ״איזו טעות נוראית, חטא חמור לוותר על הריבונות
27/06/2026-16:08 27/06/2026-16:10 חדשות טלגרם קבינט מדיני ביטחוני מ&ד דיווח
מזכ״ל חזבאללה נעים קאסם בהודעה נגד הסכם ישראל-לבנון שנחתם אמש בוושינגטון: ״איזו טעות נוראית, חטא חמור לוותר על הריבונות לאויב הישראלי. תקופת הפיילוט עשויה להימשך חודשים. הרשויות הלבנוניות נותנות לגיטימציה לכיבוש לשנים רבות קדימה, וזה עלול להוביל לסיפוח אדמות אלה לישות הציונית. קישור בין נסיגה ישראלית לפירוק ההתנגדות ברחבי לבנון זו הצעה מסוכנת ביותר שחוצה את כל הקווים האדומים והופכת את לבנון לכלי משחק בידי האויב הישראלי. ההסכם בוושינגטון הוא משפיל, מביש ומהווה ויתור על ריבונות. ההוראות של מזכר ההבנות בין ארה״ב לאיראן חייבות להיות מיושמות. ננקוט את כל האמצעים הדרושים ונפעיל לחץ בינלאומי וערבי כדי לאלץ את האויב הישראלי לציית לסעיף הראשון של מזכר ההבנות ולסגת מלבנון״.